Jan Kristiansen

Jan Kristiansen

Jan Georg (53) er siviløkonomen og læreren som gikk en annerledes vei ut av NHH og utviklet seg til læringskunstner og lederutvikler, og ble Norges første Master sertifiserte coach (MCC) fra International Coach Federation. Leder- og teamcoach for ca. 20% av alle rektorer i Osloskoler (årene 2001 - 2015) og for akademikere innen finans/bank/IT, samt hådtverksbedrifter i feltet omstilling, leder- team- organisasjonsutvikling, konfliktforebygging og visjon-plan-iverksetting. Med-grunder og siden 2006 daglig leder i Erickson Coaching Nordic AS, kompetansehus for utvikling av nøkkelpersonell i coachende lederstil og utdanning av profesjonelle ICF-coacher. Kundene sier jeg er; Ærlig, utholdende, lyttende, tålmodig, kreativ. Spesialområder: Leder- og karriereutvikling og -transformasjon som coaching og coachende væremåter, teamutvikling, organisasjonsutvikling/kulturbygging, effektiv daglig ledelse. Norsk og engelsk flytende. Fransk og tysk til fritid. Kåret til beste kursleder 2006 for Norges største kursarrangør Confex blant 500 profesjonelle kursledere, for kurs i coachende lederskap for skoleledere. Medforfatter av to fagbøker i coaching sammen med bedriftskunde som ble kåret til årets kompetanseutvikler (HR Norge 2008). Min siste kompetansebygging er 2016 godkjent mastergrad MA in applied coaching fra University of Derby (UK). RELEVANT COACHING-SPESIFIKK KONSULENTERFARING Merk at Jan Georgs erfaring som samtalepartner er delt opp i to adskilte erfaringstall vurdert som innenfor eller utenfor evnen å holde "ambisjonen on 100% fokus" på fokuspersonen ved største utfordring i samtalen: Skillet er avgjørende når kunden er pålagt å utvikle varig eierskap til sin nye kultur; omstilling, medarbeiderskap, lederskap, autonomitet, ansvar, mestring, vilje. 2 erfaringstall sett i lys av coachingmarkedets strengeste coachingstandard ICF (International Coach Federation (www.coachfederation.com): CV 1) Jan Georgs erfaring ICF-coaching-timer (basert på "ditt møte med deg selv"): 4000+ timer coaching. ICF MCC sertifisering. ECPC: Målgruppe: Prosjektledere, -eiere, lederteam. CV 2) Antall «coaching»timer utenfor ICF-standard (basert på delvis rådgivning og hint): 6000+ timer generell coaching (det generelle coachingbegrepet som jeg mener i praksis strekker seg inn på fasilitering, veiledning, undervisning og mentoring).

, Oslo

jan.georg@erickson.no