Berit Ovesen

Berit Ovesen

Ledelse og lederskap har vært et hovedtema for Berit. Berit var offiser i 24 år. Utdanning og praksis i Forsvaret hadde fokus på ledelse. Hun har vært leder i og utenfor Forsvaret. Berit har bl a Master of Management fra BI. Hun har en internasjonal utdanning og sertifisering som coach og en tilleggsutdanning som relasjons-, organisasjons- og systemcoach. Berit er sertifisert i analyseverktøyet JTI. Berit har arbeidet som lederutvikler og coach de siste tolv årene. Målet har vært å utvikle bedrifter og organisasjoner ved å gi ledere og medarbeidere bevissthet og konkrete verktøy. Lederskap, strategi, kundeorientering, kontinuerlig forbedring og fjerne energi- lekkasjer er noen sentrale stikkord. Berit lager og gjennomfører lederprogrammer. Coaching er ofte en viktig del av leder-utviklingen. I coachsamtalene drøftes de individuelle problemstillingene og lederens indre drivkraft utfordres. Berit lager og fasiliterer utviklingsprosesser og kurs med ulike temaer.

, 0755 Oslo

berit@allianselederutvikling.no